WFU

2010年2月11日 星期四

Angels by Within Temptation(天使 - 致命誘惑合唱團)


 


演唱者:Within Temptation

歌 名:Angels




Sparkling angel I believed
我相信閃光的天使
You were my saviour in my time of need.
你會在我需要的時候來拯救我
Blinded by faith I couldn't hear
被信仰蒙住了眼睛我什麼也聽不到
All the whispers, the warnings so clear.
所有的私語和警告都那麼清晰
I see the angels,
我看見了天使
I'll lead them to your door.
我會把他們領到你的門口
There's no escape now,
再也沒有逃避
No mercy no more.
再也沒有憐憫
No remorse cause I still remember
再也沒有懊悔因為我仍然記得
The smile when you tore me apart.
你讓我心碎時的微笑




You took my heart,
你帶走了我的心
Deceived me right from the start.
從一開始就欺騙我
You showed me dreams,
你給了我美夢
I wished they would turn into real.
我多希望他們都能變成現實
You broke the promise and made me realise.
你帶走了承諾讓我明白
It was all just a lie.
一切只不過是個謊言




Sparkling angel, I couldn't see
閃光的天使,
Your dark intentions, your feelings for me.
我看不到你的意圖
Fallen angel, tell me why?
墮落的天使,告訴我為什麼
What is the reason, the thorn in your eye?
什麼原因使我成為你眼中的刺
I see the angels,
我看見了天使
I'll lead them to your door.
我會把他們領到你的門口
There's no escape now,
再也沒有逃避
No mercy no more.
再也沒有憐憫
No remorse cause I still remember
再也沒有懊悔因為我仍然記得
The smile when you tore me apart.
你讓我心碎時的微笑




You took my heart,
你帶走了我的心
Deceived me right from the start.
從一開始就欺騙我
You showed me dreams,
你給了我美夢
I wished they would turn into real.
我多希望他們都能變成現實
You broke the promise and made me realise.
你帶走了承諾讓我明白
It was all just a lie.
一切只不過是個謊言
Could have been forever.
什麼能夠永恆
Now we have reached the end.
現在我們走到了盡頭




This world may have failed you,
這個世界讓你沮喪
It doesn't give you a reason why.
甚至都不給你個理由
You could have chosen a different path in life.
你本應在生活裏選擇另一條路




You took my heart,
你帶走了我的心
Deceived me right from the start.
從一開始就欺騙我
You showed me dreams,
你給了我美夢
I wished they would turn into real.
我多希望他們都能變成現實
You broke the promise and made me realise.
你帶走了承諾讓我明白
It was all just a lie.
一切只不過是個謊言
Could have been forever.
什麼能夠永恆
Now we have reached the end.
現在我們走到了盡頭



1 則留言:

  1. 看過許多這首歌的翻譯,終於在這裡找到最完美的...
    謝謝分享,另外我也是KH迷,握一下手^^
    充滿溫馨歡笑卻引人落淚的劇情,S社的遊戲最喜歡的就是這款~
    [版主回覆09/22/2010 10:03:13]這首歌真的很好聽:D
    我還連續聽了好幾遍~
    又找到了一個同好了!
    我愛KH就是因為被它的劇情吸引~<<握手握手

    回覆刪除