WFU

2011年8月10日 星期三

Dreams of an Absolution by Bentley Jones


 


And every night, I lay awake, and I find no conclusion
每一晚,我徹夜未眠,行駛在沒有結局的旅程
'Cause every night, it just stays the same
正因為每一晚,一切毫無改變
And I dream of an absolution
而我渴望著一個贖罪的機會



(of an absolution)
(一個救贖的機遇)



In the nightlight, do you see what you dream?
幽幽夜光中,你是否瞥見了自己的夢境?
All your troubles, are they all what they seem?
所有你遭遇的紛爭,真是它們原有的面貌嗎?
Look around you, then you may realize
環顧一下你的四周,或許便會發現
All the preachers, all with their lies
身邊的傳教士全都持著他們的謊言



And I might know of our future
而我也許明瞭我們的未來
But then you still control the past
但你仍試著支配過去的種種
Only you know if you'll be together
只有你明白你們是否能再次會面
Only you know if we shall last
只有你明白我們是否能發展下去



(of an absoultion)
(一個救贖的機遇)



In the night light, do you still feel your pain?
幽幽夜光中,你依舊感觸的到你深深的苦痛嗎?
For the valour, you wait, it never came
你為了真實的勇氣而等待,但它從未來到你身旁
If you were able, would you go change the past?
要是你有足夠的能力,會想改變過去的種種嗎?
To mend a faux pas with one last chance
用這最後一次機會,去糾正一個錯誤



And I might know of our future
而我也許明瞭我們的未來
But then you still control the past
但你仍試著支配過去的種種
Only you know if you'll be together tonight
只有你明白你們今晚是否能再次會面



Cause every night I will save your life
正因為在未來的每一夜,我會挽回你的性命
And every night I will be with you
所以在未來的每一夜,我將與你同在
Cause every night I still lay awake
而就在未來,我無法入眠的每一夜裡
And I dream of an absolution
我仍渴望一個贖罪的機會



Cause every night I will make it right
正因為在未來的每一夜,我將做出正確的抉擇
And every night I will come to you
所以在未來的每一夜,我會回到你的身邊
But every night it just stays the same
而就在未來,在我贖罪夢境的每一夜裡
In my dream of an absolution
一切也只是佇留於原點而已



(of an absolution)
 (一個救贖的機遇)



In the nightlight, do you see what you dream?
幽幽夜光中,你是否瞥見了自己的夢境?
All your triumph, and all you'll ever be
所有你贏得的勝利,真是你永遠的榮耀嗎?
Look around you, then you may realize
環顧一下你的四周,或許便會發現
Happiness lies trapped in misery
幸福落入了深深的痛苦之中



And who knows what of our future
而誰又知道我們未來的境遇
We can all try to change the past
我們可以嘗試轉變我們過去的際遇
Only you know if you'll be together tonight
只有你明白你們今晚是否能再次會面


Cause every night I will save your life
正因為在未來的每一夜,我會挽回你的性命
And every night I will be with you
所以在未來的每一夜,我將與你同在
Cause every night I still lay awake
而就在未來,我無法入眠的每一夜裡
And I dream of an absolution
我仍渴望一個贖罪的機會



Cause every night I will make it right
正因為在未來的每一夜,我將做出正確的抉擇
And every night I will come to you
所以在未來的每一夜,我會回到你的身邊
But every night it just stays the same
而就在未來,在我贖罪夢境的每一夜裡
In my dream of an absolution(yeah)
一切也只是佇留於原點而已



Cause every night I will save your life
正因為在未來的每一夜,我會挽回你的性命
And every night I will be with you
所以在未來的每一夜,我將與你同在
Cause every night I still lay awake
而就在未來,我無法入眠的每一夜裡
And I dream of an absolution
我仍渴望一個贖罪的機會



Cause every night I will make it right
正因為在未來的每一夜,我將做出正確的抉擇
And every night I will come to you
所以在未來的每一夜,我會回到你的身邊
But every night it just stays the same
而就在未來,在我贖罪夢境的每一夜裡
In my dream of an absolution
一切也只是佇留於原點而已



And you'll see (and you'll see)
你將目睹(而你將目睹)
What you'll be (what you'll be)
真正的自己(真正的你)
And you'll see, yeah (and you'll see, yeah)
你將目睹,yeah(而你將目睹,yeah)
All you can be (all you can be)
無窮的自己(無窮的你)
Oh


'Cause every night (every night)
正因為每一夜(每一夜)
And every night (and every night)
與每一夜(與每一夜)
And every night (and every night)
與每一夜(與每一夜)
I will dream (I will dream)
我會持續夢下去(夢下去)



Yeah, this is my dream
Yeah,這就是我的夢
And every night
每一夜
And I will always dream (yeah)?
我仍不斷的夢下去



沒有留言:

張貼留言